HTML

Mitnemértesz???

"Ha egy kérdés megoldható, felesleges aggódni miatta. Ha nem lehet megoldani, az aggódás sem segít."

Friss topikok

2007.09.28. 20:45 mitnemertesz

2007. 09. 28., péntek - LEVÉL GYERMEKEIMNEK I.

   

Külön tőről fakadtok tőlem, mégis enyémeknek érezlek benneteket. Ez azért lehet, mert édesanyátok oly kedves nekem, mint senki más. Sok mindent nem tudok pótolni, helyettesíteni, visszacsinálni és utólag korrigálni, mert erre még én sem vagyok képes. Abban viszont biztos vagyok, hogy a legjobb tudásom szerint azt adom, amire szerintem nektek szükségetek van. Legyen ez szigor, ölelés, vastekintet, csók, vagy bármi más; ebben édesanyátokkal teljes mértékben egyetértünk. Ahogy ti értek felnőtté, én is úgy érek egyre jobb szülővé. Egy könyvből tanulunk, egy a tananyag. Ami más, az az olvasás mikéntje, hogy hogyan érezzük magunkénak.

A szülő viselkedését elsősorban saját szülője viselkedése határozza meg, hogy milyen mintát hozott otthonról, mit tart helyesnek és helytelennek. Ebben a sokgenerációs tapasztalat adott, nem lehet rajta változtatni. Ezért tartozom én is bő hálával azért, amit otthonról lestem el. Az én szüleim – ugyanúgy, ahogy mindenki más szülője – a lehető legjobbat szerette volna átadni. Van, akinek jobban, van, akinek kevésbé sikerült. Én nem panaszkodhatom, e téren semmi pótolnivalójuk nincsen. Ahogy a fejem lágya nő, úgy nyílik ki a szívem irányukba. Ez soha nem lehet késő, és amíg mondani tudom, mondom is.

Tehát kedveseim, ti is örvendezzetek, olyan mintát kaptok, amely talán nem mindig találkozik szájatok ízlésével, ellenben a keserűséget is könnyebben tudjátok majd viselni, tehát végső soron jobban jártok. Bármi, amit teszek, értetek van. Mégha korlátozlak is benneteket időnként, ne feledjétek, engem a szeretet vezérel.

Nem vagyok tévedhetetlen, talán vétek én is olykor. Bocsássátok meg nekem, úgy előre, mint utólag. Nem ígérhetek tökéletes világot, mert a világ nem tökéletes. Javítok rajta nektek, amennyit csak tudok, de emlékezzetek: a világ olyan, amilyennek elfogadjátok. Igyekezzetek jót találni benne, még akkor is, ha ez olykor a nehezetekre esik. És idővel talán át tudom majd adni azt is, hogy bármi rossz történik, az nem ellenetek van, hanem értetek.

1 komment

Címkék: ők


A bejegyzés trackback címe:

https://mitnemertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr100180142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mabeast 2007.10.04. 19:38:54

Ne példát mutass, és ne utat, ne egy ajtót, vagy rétet ablakon át, azt mutasd meg nekik Gergő, milyen az egész Világ.
süti beállítások módosítása